BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
Pagina Bucovina Bikers
forumul motociclistilor bucovineni
 
 FAQFAQ   CautareCautare   MembriMembri   GrupuriGrupuri   InregistrareInregistrare 
 ProfilProfil   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 

Salutul motociclistilor

 
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului Bucovina Bikers -> Articole si tutoriale
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj
XCS911
Administrator


Data inscrierii: 05/Iul/2006
Mesaje: 46
Locatie: Suceava

MesajTrimis: Vin Iul 07, 2006 12:14 am    Titlul subiectului: Salutul motociclistilor Raspunde cu citat (quote)

Salutul de intalnire



Primul salut al motociclistilor, efectuat la incrucisare, consta intr-un semn cu mana stanga (si niciodata cu mana dreapta, din motive evidente). Semnul cu mana stanga se poate face cu doua degete in V, pentru a-l imita pe Barry Sheene dupa fiecare cursa castigata. E un semn celebru din anii 70.
Semnul la depasire



Salutul cu mana stanga la incrucisare e inlocuit de un salut cu piciorul drept cand depasim un motociclist. In plina accelerare si depasire, acest semn evita lasarea libera a ghidonului, lucru important pe o motocicleta. Acest semn nu trebuie confundat cu lovitura de picior in portiera, deci anumiti motociclisti l-ar putea confunda. Concluzie: se utilizeaza doar pentru a saluta un motociclist (semnul, nu lovitura).
#

Un semn facut cu capul



Primele doua semne sunt adeseori inlocuite de un semn din cap, mai ales in oras, unde am sta cu mana in aer mai mult decat cu mana pe ghidon. Din pacate nu este un semn foarte vizibil, dar este cel mai sigur (mai ales pentru incepatori). Din pacate, in orasele mari, majoritatea motociclistilor uita sa raspunda la salut.
Semnal cu farul



Avertizeaza asupra unui pericol, si este inteles de toata lumea. Nu se recomanda utilizarea sa ca salut, din cauza acestui lucru. Combinat cu balansarea mainii de sus in jos, inseamna "incetiniti".
La dreapta



Un mijloc bun pentru a semnaliza o oprire viitoare, este prin semnalul de directie si un semn cu mana pentru a arata spre indicatorul care arata apropierea de o statie de benzina, o parcare sau alt loc de odihna.
Pe rezerva



Daca ramaneti fara benzina si e nevoie sa treceti brusc pe rezerva, nu e nevoie de semnalizare. E suficient un semn cu degetul aratand spre rezervor pentru a indica celorlalti motociclisti ca ar fi bine sa opriti la prima benzinarie. Veti utiliza apoi semnalizarea motocicletei, dupa cum s-a explicat anterior.
Asfalt alunecos



Drumurile sunt adeseori periculoase pentru motociclete, si in caz de aderenta scazuta datorata nisipului, uleiului, pietrisului, este politicos sa prevenim motociclistii care vin din spate lasand un picior aproape de pamant. Acest semnal poate fi in mod egal si o buna modalitate de a anticipa apropierea unei portiuni cu aderenta proasta.
Atentie, cuib de pasari



Din seria semnelor preventiv, se foloseste mana pentru a indica un pericol iminent, cum ar fi o groapa, gura de canalizare. Acest semn il completeaza pe cel precedent, putandu-se folosi impreuna. Un motociclist avertizat de doua ori inseamna un motociclist la verticala.
Lumina



Daca observati un motociclist cu farul stins, sau o alta problema cu luminile, e suficient sa deschideti si sa inchideti de mai multe ori mana de sus in jos (de la cap la ghidon). Acest semn nu se prea foloseste in Franta.
Intoarcere



In mers, concentrandu-va la ceas, se poate intampla sa ratati iesirea. Exista un singur semn: cu mana in sus, rotiti degetul aratator pentru a arata ca trebuie sa intoarceti (nu faceti asta pe autostrada !).
Ne trebuie de baut



Cand rezervorul e plin, trebuie umplut si stomacul. Un mic semn cu palma deschisa, de jos in sus (spre gura) va fi repede inteles ca un semnal pentru stomacul care plange. In caz de sete intensa, palma deschisa se va inlocui cu pumnul strans si degetul mic in sus (doar bauturi fara alcool, desigur).
Pilot automat



Din nefericire, acest sistem este inca testat in mare secret. Ultimul semn este de siguranta: plecati odihniti la drum, opriti-va la primele semne de oboseala (ochii clipesc des, pleoapele sunt grele). Testele dovedesc ca in caz de oboseala avansata organismul poate adormi cateva fractiuni de secunda, suficiente insa pentru a inchide ochii definitiv ! Asadar, o mica oprire pentru odhina este intotdeauna binevenita.
Tot de la francezi citire: http://www.lerepairedesmotards.com/signes.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului Bucovina Bikers -> Articole si tutoriale Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum


free image hosting Facut de phpbb.ro
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta in limba romana: Romanian phpBB online community